6/3/13

Quan la realitat supera la ficció




Quan fa un parell d'anys les meves filles em van regalar la novel·la "Liquidació final" de Petros Màrkaris, no em va fer el pes. Després, mica en mica, vaig comprovar que Màrkaris reblava el clau i ho feia dolorosament quan en la novel·la reflectia les greus dificultats econòmiques per les quals passa la societat grega.  



El segon lliurament de la sèrie, "Amb l'aigua fins al coll" em va deixar glaçada després de llegir les deu primeres pàgines, on Màrkaris relata el suïcidi protagonitzat per un grup de vídues que comparteixen pis i ja no veuen cap més sortida per fer front a les penúries econòmiques que pateixen dia sí, dia també.




Si us he de dir la veritat creia que a casa nostra, a Catalunya, mai arribaríem a una situació similar. Però, dia rere dia, veig que la realitat, malauradament, supera la ficció creada per Màrkaris.