22/6/10



Tots els camins van a... Firenze!

Malgrat que el compte enrere no ha començat, avui la lectura dels diaris m'ha traslladat de nou a la meva terra promesa. Resulta que el museu Thyssen-Bornemisza inaugura demà una exposició sobre el Renaixement. Ho ha fet a partir d'una obra: el retrat de Giovanna degli Albizzi, icona al museu pel que fa a la pintura del Quatroccento, i que ha permès teixir un interessant recorregut per l'art a través dels tres valors que l'artista Domenico Ghirlandaio (1449-1497) va definir quan va pintar a aquesta jove florentina, que va morir als dinou anys mentre estava embarassada del seu segon fill.

D'aquesta manera, la mostra permet descobrir aspectes com la bellesa, el paper que Giovanna va fer com a dona d'un noble de la ciutat i també la devoció que ella sentia. Són tres arguments que em van com anell al dit per definir la devoció que sento per una terra que és molt bella.

3 comentaris:

Teresa Ulldemolins Aguadé ha dit...

Aquesta pintura em té el cor robat!
De fet, tota la pintura del renaixement m'encanta i m'agradaria molt anar a veure aquesta exposició.

Gemma Casalé ha dit...

Ja saps què s'ha de fer. A més, hi ha una exposició al Prado sobre Turner que crec que també s'ha de veure.

Teresa Ulldemolins Aguadé ha dit...

I una de Rousseau al Guggenheim. Déu meu, quin estiu!!!!!!!!!