30/9/11




Tots els territoris parlen

"Els territoris, les ciutats... parlen i deixen empremta en el tarannà dels qui hi viuen". Així ho afirmava aquesta setmana Gildo Seisdedos, professor doctor de l'àrea de Màrqueting de l'IE Business School de Madrid, en un seminari celebrat al Centre de Cutura Contemporània de Barcelona on s'ha parlat de l'e-City Branding, un nou fenomen amb el què s’anomenen les estratègies emprades per vendre un producte turístic mitjançant les xarxes socials. Si entenem aquest diàleg i, a la vegada, busquem la complicitat d'aquells qui hi viuen, podem teixir nous productes que interessin a l'internauta, fomentant, a la vegada, el turisme.

Les denominades eines 2.0 poden convertir-se en els nostres aliats a l'hora de poder posicionar-nos i atreure l'interès d'aquell turista que recorre a la xarxa -el seixanta-cinc per cent dels turistes considera més valuosa la informació que li donen els altres viatgers, que l'oferta per les organismes oficials- per escollir l'indret on anirà, o per planejar el seu viatge abans de fer-lo o fins i tot per triar on anirà a sopar, quan ja està fent de turista.

Us he de confessar que m'ha interessat molt el contingut del seminari. Tanmateix, hi ha una proposta, que per el seu aspecte més provocador, m'ha fet somriure molt. Es tracta d'una iniciativa dissenyada per el despatx de Germinal Comunicación, una agència de Murcia, que va crear una campanya per promoure el turisme a la regió. El producte va provocar, va agradar i també va ser rebutjat. 

Uns en faré cinc cèntims: Germinal Comunicación va inventar-se un personatge: Vladimir Karabatic i el presentà a Fitur davant els periodistes. Suposadament Karabatic era un antropòleg que cercava l'estereotip de Murcia. Els periodistes van picar i durant setmanes tothom va donar-hi cobertura. El director de l'agència, Jorge Martínez, ho justificava assegurant que "tot el què prové d'un mitjà oficial ja no és contrastat". Ras i curt, Martínez reblà el clau quan parla del nou periodisme. Paradoxes de la vida, en l'era de la informació i de la comunicació sovint els mitjans grinyolen.
Us recomano donar un cop d'ull al vídeo. Segur que us arrencarà més d'un somriure i alguna cosa més.










1 comentari:

Joan Anton ha dit...

Qui som?
Qui diu qui som?
Som qui diuen?
Que volem ser?