Durant els dos darrers anys el
degoteig d'acomiadaments de periodistes ha estat imparable. Algunes de les
destitucions han estat fruit de processos de reconversió dels mitjans, d'altres
s'han convertit en víctimes d'empresaris sense escrúpols que han vist amb la
crisi una excusa per intentar salvar un projecte periodístic que fa aigües per
tot arreu.
Fa uns mesos escoltava a Genís
Roca en una conferència on titllava d'autèntica revolució la irrupció de l'era
digital. De fet, el canvi en la concepció de la comunicació està provocant
-entre milers d'altres efectes- que els mitjans en paper passin a la història.
Baixen les vendes, cau la publicitat... es produeix una davallada d'ingressos.
Ens trobem doncs davant una
nova manera de comunicar. Més ràpida, més directa, amb més agents implicats.
Resulta pràcticament difícil determinar com seran les mitjans de comunicació en
paper d'aquí a un, dos, tres, quatre o fins i tot cinc anys. El que està clar
és que la revolució digital provoca importantíssims canvis davant els quals cal
estar amatent.
Avui EL PAÍS, que també es
troba davant un nou procés de reducció de la plantilla, ha iniciat una
interessant sèrie que recull les opinions d'experts en periodisme digital.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada